İnternet Altyapı Sorgulama

Altyapı Sorgulama

Altyapı sorgulama sonucu ile hizmetini alabileceğiniz ADSL, VDSL yada FİBER internet, port durumu ve alınabilecek maksimum hız bilgilerini görebilirsiniz. Bu bilgiler, size en uygun paket seçmenize yardımcı olacaktır.

Sıkça Sorulan Sorular

  • ADSL, VDSL ve Fiber internet altyapılarının arasındaki farklar nelerdir?

    ADSL, VDSL ve Fiber internet altyapılarının arasındaki fark indirme ve yükleme hızıdır. Yani altyapınızın teknolojisini tanımlar.

    ADSL bir çeşit DSL bağlantısıdır. Bu teknolojide internet bağlantısı standart bakır telefon kabloları tarafından sağlanır. Veri, ses trafiğinin kullanmadığı frekanslar üzerinden gönderilir. Bu teknolojinin avantajı mevcut telefon altyapısının kullanılması ve yeni altyapı yatırımı yapılmasına ihtiyaç duyulmamasıdır. ADSL’de teorik olarak 24 Mbps’e kadar download hızı verilebilir ancak upload hızı çok daha limitlidir. Alınabilecek maksimum hız internet altyapısına ve ev içi tesisatın kalitesine, santrale olan uzaklığa ve hat gürültü oranına göre değişkenlik gösterir. ADSL2+ teknolojisi ise daha yeni bir DSL teknolojisidir ve santrale iki kilometre mesafede olan bölgelerde daha yüksek hızlar alınmasına olanak sağlar.

    VDSL ADSL’den çok daha yüksek hızlara (5 kat daha fazla download ve 10 kat daha fazla upload) olanak verir. Sinyalin güçlü olarak aktarılabildiği noktalarda 100 Mbps’e kadar hıza ulaşılabilir. VDSL teknolojisi bakır telefon hatlarını çok daha verimli şekilde kullanır; ancak bu verim çok daha kısa mesafelerde mümkündür. Kısa mesafeler daha az bozulma ve daha çok güvenilir bağlantı demektir. Ayrıca, internet altyapısının ve iç tesisatın kalitesi de VDSL verimliliğini etkiler.

    Fiber internet teknolojisi ise ADSL ve VDSL teknolojilerine göre teoride daha yüksek hız sunar. Bunun sebebi mesafeye bağlı hız kaybı yaşanmamasıdır. Ancak bu teknolojide de yoğun kullanım saatlerinde alınabilecek maksimum hızlar düşebilmektedir. Aslında 75 Mbps VDSL hizmeti, operatörlerin sunduğu 20 Mbps fiber hizmetinden dosya indirme olarak daha hızlıdır. Ancak tabii ki, kullanım yoğunluğu, hat kalitesi, modem ayarları, santrale olan yakınlık hızı etkileyen başlıca faktörlerdir.

  • Sorguladığım Adreste İnternet Altyapısı yok ise ne yapmalıyım?

    Sorgulanan adreste altyapının olması için yerleşik operatörün ya da bir internet sağlayıcısının altyapıyı bu konuma ulaştırmış ve interneti bağlamış olması gerekir. Sorguladığınız adreste internet altyapısı bulunmuyorsa periyodik aralıklarla internet altyapısını sorgulamanız gerekir.

    Adresinizde altyapı olup olmadığını yukarıdaki sorgulama panelinden öğrenebilirsiniz.

  • İnternet için altyapı başvuru nasıl yapılır?

    Sorguladığınız adreste veya binada internet olmayabilir. Bunun için yerleşik operatörün veya bir internet sağlayıcısının altyapıyı adresinize ulaştırması gerekir. Adresinize veya binanıza internet altyapısı sağlanması için Türk Telekom Müdürlüğü’ne dilekçe vermeniz gerekir. Dilekçeniz sonrasında belli aralıklarla adresinizdeki altyapıyı sorgulamanız ve takip etmeniz gerekir.

    Adresinizde altyapı olup olmadığını yukarıdaki sorgulama panelinden öğrenebilirsiniz.

  • Fiber altyapı nedir?

    Fiber altyapı, fiber optik kablolarla sağlanan bir teknolojidir. Cam veya plastik kablolar ile interneti ulaştırır. Bakır altyapıya göre yeni bir teknoloji olduğu için altyapı olmayan eve veya iş yerlerine gelen yeni teknolojiler fiber optik kablolarla sağlanır.

    Fiber internet hizmetinin, ADSL ve VDSL’ye göre download ve upload hızı daha yüksektir. Teorik olarak diğer altyapılara göre mesafeye bağlı hız kaybı yaşanmaz; ancak Fiber altyapıda yoğun kullanım saatlerinde alınabilecek maksimum hızlar düşebilmektedir. 75 Mbps VDSL hizmeti, operatörlerin sunduğu 20 Mbps fiber hizmetinden dosya indirme olarak daha hızlıdır. Ancak tabii ki, kullanım yoğunluğu, hat kalitesi, modem ayarları, santrale olan yakınlık hızı etkileyen başlıca faktörlerdir.

    Adresinizde altyapı olup olmadığını yukarıdaki sorgulama panelinden öğrenebilirsiniz.

  • Evimde port yok ise ne yapmalıyım?

    Altyapı sorgulaması yaptıktan sonra port olmadığı için size hizmet sunulamıyorsa, istediğiniz bir operatöre kayıt bırakarak port müsait olduğunda sizinle iletişime geçilmesini talep edebilirsiniz. Ayrıca siz de düzenli aralıklarla altyapı sorgulaması yaparak port müsaitliğini kontrol edebilirsiniz.

  • Altyapı sorunu için nereye başvurulur?

    Kullandığınız hizmetle alakalı bir sorun yaşıyorsanız operatörünüzle iletişime geçerek yaşadığınız sorunu iletebilirsiniz. Onlar gerekli aksiyonları alarak, sorunun çözümü için ekiplerle iletişime geçecektir. SADENETLİYSENİZ eğer SADENET Online İşlemler üzerinden destek kaydı açarak size özel net uzman ekibinize konuyu iletebilirsiniz.

  • Kaç çeşit internet altyapısı vardır?

    İnternet altyapıları üç farklı çeşit olarak kullanıcılara sunulmaktadır. Bunlar ADSL, VDSL ve Fiber altyapılar. Yaygın olarak kullanılan altyapılar ise ADSL ve VDSL altyapılarıdır. Hem dünyada hem de ülkemizde internet kullanıcılarının büyük çoğunluğu hala bu iki altyapı üzerinden hizmet almaktadır. Fiber altyapılar ise eskiye göre çok daha yaygın hale geldi ve gelmeye de devam ediyor.